מעסיקים הנאלצים לפטר עובדים או להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת) למשך 30 יום ומעלה, מתבקשים ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה בתקופת החל"ת, בתנאי שהעובדים עומדים בכל תנאי הזכאות.
שימו לב, דמי האבטלה ישולמו לעובד החל מתחילת החל"ת. העובד יוכל להתחיל לקבל דמי אבטלה גם אם הוא לא ניצל את כל ימי החופש שלו.
להנחיות לקבלת דמי אבטלה לעובדים הנאלצים לצאת לחל"ת לחצו כאן
מסמכים שהמעסיק צריך למלא אפשר לבד ואפשר בעזרת המשרד
המעסיק נדרש למלא עבור העובד לצורך קבלת דמי אבטלה:
- להורדת טופס אישור על תקופת העסקה ושכר (בל/1514) – יש למלא טופס זה עבור כל עובד. – זהו טופס סיכום של השכר שהעובד קיבל מהמעסיק
אם מדובר בעובד בחל"ת המעסיק צריך לציין שהיציאה לחל"ת היא בעקבות משבר הקורונה.
כמו כן יש לציין את תאריך היציאה לחל"ת ואם התקופה לא ידועה – יש לרשום שתאריך סיום החל"ת אינו ידוע.